FAQ online kaartverkoop

FAQ Online kaartverkoop

Hoe koop ik een e-ticket?

Raadpleeg de handleiding Online tickets kopen.

Ik heb geen e-ticket ontvangen. Wat nu?

Sommige banken reserveren in eerste instantie het bedrag dat u heeft betaald, waarna binnen een uur de transactie definitief wordt overgeboekt. Pas na deze overboeking zullen de kaarten per mail worden toegezonden. Dit houdt in dat u soms pas na enige tijd (uiterlijk een uur) de tickets in uw mailbox vindt. In principe krijgt u na het afronden van uw online aankoop wordt binnen enkele minuten een bevestiging naar uw e-mailadres gestuurd. Soms komt een e-ticket niet aan door een overvolle inbox of een spamfilter. Kijk in dat geval of u de e-mail wel terugvindt in de map met ‘Ongewenste berichten’. Kijkt u ook even na of u in uw profiel het goede e-mailadres hebt ingevuld? Als u het goede e-mailadres heeft ingevuld en de mail zit ook niet in uw spambox, dan kunt u contact met ons opnemen via support@groningerforum.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren. Als u wél een betalingsbevestiging krijgt, maar geen mail met tickets en u staat op tijd: aan de kassa kunnen we de tickets ook voor u uitprinten! U kunt even bellen met de kassa (0503120433) van tevoren zodat zij, als dat mogelijk is, de tickets vast klaar kunnen leggen.

Wat is een e-ticket?

Een e-ticket is een kaartje dat u online koopt en vervolgens zelf uitprint. Na uw online aankoop krijgt u binnen enkele minuten een e-mail met voor iedere gekochte kaart een bijlage: het e-ticket. Om deze bijlagen te openen heeft u software nodig. Gratis actuele software kunt u downloaden op deze website . U kunt het e-ticket dan openen en uitprinten. Op het ticket staat een barcode die wordt gescand bij het ophalen van het polsbandje. Het is belangrijk dat deze barcode scanbaar blijft. Zorg er daarom voor dat u het ticket niet vouwt op de plek van de code.

Hoe kan ik betalen?

U kunt uw kaarten betalen met iDEAL. Het is (nog) niet mogelijk om met creditcard of met cadeaubonnen te betalen. U kunt met uw cadeaubonnen alleen kaarten aanschaffen via onze kassa. Onze excuses daarvoor.

Wanneer kan ik kaarten kopen?

Kaarten zijn te koop vanaf zaterdag 4 april 10:00 uur.

Hoe krijg ik mijn kaarten?

Als u uw kaart online koopt, krijgt u een e-ticket toegestuurd per e-mail.

Moet ik de tickets per se printen? Of kan ik ze ook op mijn smartphone tonen?

Nee, dat hoeft niet want, ja, dat kan! U moet dan wel uw telefoon op de felste stand zetten. Toont u wel een geprint e-ticket, zorg er dan voor dat de streepjescode onbeschadigd en goed leesbaar is.

Kan ik mijn aankoop annuleren?

Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt en kunnen dan niet meer worden geannuleerd. Alleen als een voorstelling of evenement niet doorgaat kan vervanging of terugbetaling worden aangeboden.

Mijn aankoop is mislukt. Wat nu?

Indien de aanschaf van uw e-tickets mislukt is, ontvangt u hierover automatisch een e-mail van ons. Volg de instructies in deze e-mail op. In geval van onduidelijkheid kunt u onder vermelding van uw transactienummer contact opnemen met support@groningerforum.nl.

Ik wil mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen of mijn bestelhistorie inzien.

Ga naar de button ‘Mijn account’ (rechtsbovenin) op onze website. Vervolgens logt u in. Daarna kunt u uw wachtwoord, e-mailadres of persoonsgegevens wijzigen onder en uw bestelhistorie inzien.

Inloggegevens vergeten. Wat nu?

Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en klik op ‘Verzenden’. Als er een account met dat adres bestaat, dan wordt er meteen een e-mail met een nieuw wachtwoord naar dit adres gestuurd. Aanpassen van het wachtwoord kan vervolgens via ‘Mijn account’ (rechtsbovenin).

Hoe bekijk ik mijn aankopen?

Ga naar ‘Mijn account’ (rechtsbovenin). Boven uw e-mailadres staat ‘Bestellingen bekijken’. Als u op deze link klikt, ziet u al uw geslaagde aankopen. Soms duurt het even voordat uw nieuwe aankoop hier verschijnt. Als u uw e-ticket per ongeluk heeft gewist, kunt u via ‘Mijn account’ en ‘Bekijk hier uw bestelhistorie’ een nieuwe e-mail met het e-ticket laten versturen.

Mag ik kaarten doorgeven?

Ja. Na aankoop is de kaart van u, dus u mag hem ook weggeven. U mag kaarten echter niet verkopen voor een hoger bedrag, of ze elders online aanbieden.

Is online kopen veilig?

Online aankopen vallen onder de Wet Koop op Afstand van 1 februari 2001 en de Europese Richtlijn 97/7/EG. De bescherming van persoonsgegevens is geregeld in de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 1 september 2001 (WBP). Uw gegevens zijn alleen in te zien door bevoegde werknemers en worden niet gedeeld met derden. Het uitwisselen van gegevens voor uw account of uw bestelling gebeurt in een beveiligde verbinding.